Workshops som vägen till kunskap, inspiration och resultat inom försäljning. Nedan finns exempel på workshops för att utveckla försäljningen och där även du som individ kommer att uppleva att du lärt dig nytt och utvecklas. Workshops är alltid skräddarsydda så se exemplen nedan som inspiration.
Workshop som ger dig färdigheter i coachning så att du som säljare blir skickligare och skapar långsiktiga relationer med kunden. Mest lämpad för lite mer komplex försäljning och JA – ingenjörer kan sälja. Läs mer om hur vi ser på försäljning och säljcoachning..
En workshop där vi utgår från försäljningens fyra hörnstenar, aktivitet, tidsplanering, ”rätt affär” och uppföljning. Vi utforskar också om hur vi säljer mer till befintliga kunder och hur vi finner nya kunder. Efter avslut vet du vad du behöver göra mer av för att få de resultat du vill ha. Ingår vanligtvis i Säljcoaching.
Det är inte alltid så lätt att veta vad som är viktigast och vad men behöver göra först för att öka försäljningen. Risken är att man bara jobbar på. Ta 3 timmar och får en analys av er nuvarande situation och en grund för en handlingsplan för hur ni går vidare. Kan genomföras som en workshop eller en intervju. Komplett med skriftlig rapport.
Hur du genomför din process så att den matchar din kund och så att ni båda får önskade resultat. Bland annat handlar det om att göra en riktig behovsanalys (vilket tyvärr väldigt få gör idag). De flesta utgår från sin egen produkt och dess värden istället för sin kunds verkliga situation. En mycket konkret och praktisk workshop som är en självklar del av Säljcoaching och oftast också Passion för Utveckling.
En workshop som går ifrån traditionell prissättning till hur vi gör för att sätta pris utifrån värde stället. Hur skulle du vilja att din vara /tjänst var prissatt? Prissättning och värde är en del av det vi arbetar med inom Säljcoaching och inom Passion för Utveckling.
En workshop som är precis som det låter. Vi jobbar konkret med dina egna offerter samt vad som krävs före och efter själva offertskrivandet. Ingår när det är adekvat i Säljcaching.
En workshop där vi går igenom hur kunder tänker och hur vi med strukturen för säljarbetet kan minska behovet av att ge rabatt. Ingår ofta i Säljcoaching.
Automated page speed optimizations for fast site performance