BUSINESS COACHING - LEDARSKAP - FÖRSÄLJNING - HÅLLBARHET

Säljcoaching boostar försäljningen

Säljcoaching är för nya och rutinerade säljare. Erfaren säljcoach Hanna Plymouth ger motivation, energi och resultat genom säljcoaching.

Vi skapar resultat genom att förfina och utveckla försäljningen. Säljcoachning ger varje säljare just det hon eller han behöver, till skillnad från en säljkurs där alla får samma. 

Försäljning är en naturlig del av ett företags verksamhet. Det handlar om att välja vilka kunder du vill arbeta med och hur du gör mest nytta för dem. Om att vara kundfokuserad utan att vara kundstyrd.

Du behöver känna din kund så att du vet när du kan leverera ett värde till kunden och när du ska rekommendera de att göra något annat. Vi vill skapa skapa långsiktiga relationer och alltid vara ärliga för det är endast då du kan ta bra betalt för värdet av din produkt eller tjänst. Genom säljcoachning får du de verktyg som levlar just din försäljning.

Maximera din försäljning med befintliga resurser

Långsiktiga säljresultat uppnås tillsammans med din kund. Målet i B2B-försäljning är alltid hållbara relationer som utvecklas över tid. När ditt syfte med försäljningen är att hjälpa din kund till bästa möjliga lösning finns förutsättningen för att ni ska lyckas tillsammans.
 

Många låter alla sina säljare gå samma utvecklingsprogram trots att de är väldigt olika, och i olika faser. Om var och en utvecklas individuellt så växer företaget på alla fronter.

Uppgift: Räkna ut vad det innebär för er när varje säljande person i din organisation ökar sin försäljning med 10%?

Individuell säljcoaching – när var och en utvecklas utifrån egen erfarenhet och behov, ny som rutinerad, gammal och ung.

Säljcoaching för grupp – tar vara på hävstången mellan individuellt och grupp

Säljcoaching – exempel på innehåll

  • Vad vill du på kort respektive lång sikt?
  • Boka möten
  • Genomföra säljmöten på ett professionellt sätt
  • Tidsplanering 
  • Säljplanering
  • Säljdrivande aktiviteter
  • Coacha din kund till köp – sluta presentera
  • Sälj så som du själv vill köpa
  • Förhandla inte bort dina marginaler!
  • Säljande offerter – offerten är ett säljverktyg
  • Förlora färre affärer – säkerställ att du har bästa erbjudandet.
  • Uppföljning – så att du och din kund är i samklang

Kan tekniker och ingenjörer sälja?

Jaaaa! Trots det enkla och självklara svaret en mycket vanlig fråga. Ska vi inte anställa en säljare istället? Det är så jobbigt/svårt/obehagligt att arbeta med försäljning.

Så kunde det upplevas när säljaren skulle vara en extrovert pushig person som stred för varje affär och aldrig nöjde sig med ett nej. Baserat på forskning vet vi idag att de bästa säljarna är lyssnande, kunniga inom sitt område, duktiga på att ställa rätt frågor och bryr sig om att kunden lyckas.

Det är inte svårt att lära sig att sälja så som man själv vill bli såld till. Läs mer om metod och procedur under Coaching – vilken metod?

Ring, messa eller mejla för att få veta mer:

Mobil: 0727-30 42 42
E-post: hanna@hplymouthutveckling.se

Gratis webinar !

"Levla" försäljningen 2023"
  • Strukturerad bild av sambandet mellan ledarskap och försäljning
  • Genomgång som ger dig en individuell bild av ert nuläge
  • Du får en indikation om vilka områden som kan vara bra att stärka upp
  • Erbjudande om en individuell coachning för att ge dig nästa steg i er utveckling

Vision med Passion

Våra kunder vill utvecklas så att de själva och deras bolag kan göra skillnad. De vill göra skillnad för sina kunder, för sina medarbetare, för sina samarbets-partners och för det samhälle vi befinner oss i.

Våra kunder arbetar med det som de är bäst på och driver sina bolag för att skapa tillväxt, lönsamhet och innovation samtidigt som de själva mår bra. Våra kunder vill ha mer glitter i ögonen!

Vi är nyfikna på dig och din organisation!

Att sätta sig på kundens stol är inte det lättaste. Förutom att faktiskt ha en dedicerad fysisk kundstol i rummet så brukar frågor vara ett bra sätt att få veta mer.

Vi skulle vilja veta lite mer om hur din säljorganisation ser ut. Det finns två syften;

  1. Bättre erbjudanden som matchar våra kunders behov på ett generellt plan
  2. Bättre hemsida som ger stöd och inspiration att utveckla försäljningen

Vi är mycket tacksamma om du tar en minut att svara på frågorna nedan. Och tveka inte att lämna kommentarer. Ris och ros uppskattas!

Vi använder cookies för att kunna ge en optimerad upplevelse av vår hemsida.